Choose a language

MICHELINMD ROAD CLASSIC

  • Roadster
  • Routière

Des technologies modernes pour tirer le meilleur parti de votre moto classique!


  • 50% plus d’adhérence sur sol humide que la génération précédente (1)
  • Amélioration des virages et de la stabilité en ligne droite par rapport à la génération précédente (2)

Pourquoi choisir les pneus MICHELIN ᴹᴰ Road Classic?

Pneu Michelin Road Classic | Michelin

50 % plus d’adhérence sur sol humide que la génération précédente (1)

Un mélange de composés intégrant MICHELINᴹᴰ Silica Rain Technology™ (SRT), une innovation qui, combinée à un taux de vide de 26 %, offre 50 % plus d’adhérence sur sol humide que la génération précédente. (1)

jeca0787

Amélioration des virages et de la stabilité en ligne droite par rapport à la génération précédente (2)

Grâce à sa technologie de nappe en biais et à son enveloppe en biais soutenu par deux nappes de couronne, le pneu MICHELINᴹᴰ Road Classic offre 50 % de stabilité en plus dans les virages et 40 % de stabilité en ligne droite par rapport à la génération précédente. (2)

jeca0892
170517_Bibendum_Bienvenue_vectorisation_02
MICHELIN
road classic
0/5
★★★★★
★★★★★
Note globale basée sur 0 avis
Collected By
Norm
3 avril 2023
3 /5
★★★★★
★★★★★
Cet avis vous a-t-il été utile ?
  • Dry surface grip
  • Longevity
  • Maneuverability
  • Stability
  • Wet surface grip
Date d'achat/d'utilisation
22 février 2022
Originally posted on
www.michelinman.com
Traduire cet avis

After wearing three sets of the no longer available pilot activ model, I felt confident buying the new improved road classics. I've been happy with street and mountain road performance, they hold the road well. However, this new tire did not perform as well as my Pilot Activs for local CA grooved freeway riding. After 1K miles, the squirrely front end feeling which this tire displays when ridden on grooved freeway pavement has me ready to trade the front tire for the new continental. This 100/90/19 Road Classic will soon be removed as the front tire for my 1983 BMW R100

mixed bag

Collected By
Rockit
30 novembre 2022
5 /5
★★★★★
★★★★★
Cet avis vous a-t-il été utile ?
  • Dry surface grip
  • Longevity
  • Maneuverability
  • Stability
  • Wet surface grip
Date d'achat/d'utilisation
4 juillet 2022
Originally posted on
www.michelinman.com
Traduire cet avis

I usually run Pirelli sport demons on my vintage bikes. Recently I wanted to to try this on a 79 Suzuki GS 1000 I restored. I was so surprised how well they performed. Rock solid stability at high speeds around 100mph. Cornering is excellent as well. I have to run tubes in this tire and Michelin said it was no problem. Pirelli would not tell me yes or no if it was ok to run a tube in there vintage tire. I do like the tread pattern "look" of the Pirelli, the Road Classics look like the Avon Road Riders. Anyway Michelin said it was new, I really like the tire, the fact I can run a tube inside is a plus.

Great Tires

Collected By
Wheelson
27 juin 2022
4 /5
★★★★★
★★★★★
Cet avis vous a-t-il été utile ?
  • Dry surface grip
  • Longevity
  • Maneuverability
  • Stability
  • Wet surface grip
Originally posted on
www.michelinman.com
Traduire cet avis

Did a diy tyre change a home. Quality seems good and the tyre was fresh from factory. Polished the inside of the snowflake rim carefully. Tyre and tube went on the rim with 5 zipties stepping on the assembly by feet. Was finally after 20 attempts (small consumer grade compressor) able to seat the bead properly with aprox 3-4 bar pressure, doing the assemblywork in hot sunlight, using mostly WD soapwater as lubricant.

BMW Airhead R100RS

20 dimensions disponibles pour MICHELINMD ROAD CLASSIC

Position
Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 100/80B17 52H

Dimension

100/80B17 52H

Largeur

100

Ratio

80

Diamètre

17

Indice de charge

52

Indice de vitesse

H

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 110/70B17 54H

Dimension

110/70B17 54H

Largeur

110

Ratio

70

Diamètre

17

Indice de charge

54

Indice de vitesse

H

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 110/80B17 57V

Dimension

110/80B17 57V

Largeur

110

Ratio

80

Diamètre

17

Indice de charge

57

Indice de vitesse

V

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 130/70B17 62H

Dimension

130/70B17 62H

Largeur

130

Ratio

70

Diamètre

17

Indice de charge

62

Indice de vitesse

H

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 130/80B17 65H

Dimension

130/80B17 65H

Largeur

130

Ratio

80

Diamètre

17

Indice de charge

65

Indice de vitesse

H

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 130/90B17 68V

Dimension

130/90B17 68V

Largeur

130

Ratio

90

Diamètre

17

Indice de charge

68

Indice de vitesse

V

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 140/80B17 69V

Dimension

140/80B17 69V

Largeur

140

Ratio

80

Diamètre

17

Indice de charge

69

Indice de vitesse

V

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 150/70B17 69V

Dimension

150/70B17 69V

Largeur

150

Ratio

70

Diamètre

17

Indice de charge

69

Indice de vitesse

V

Adapté à votre véhicule

MICHELINMD ROAD CLASSIC 150/70R17 69H

Dimension

150/70R17 69H

Largeur

150

Ratio

70

Diamètre

17

Indice de charge

69

Indice de vitesse

H

Mentions légales

(1) Comparaison en interne des temps moyens au tour sur chaussée humide des pneus MICHELINᴹᴰ Road Classic (1 min 2,81 sec) et MICHELINᴹᴰ Pilotᴹᴰ Activ (1 min 7,5 sec) réalisés le 16/06/2020 sur le circuit de Fontange (1,2 km) en France avec une dimension avant 100/90 B19 et une dimension arrière 130/80 B17 sur une Triumphᴹᴰ Bonneville T100. Les résultats sur route peuvent varier.

(2) Comparaison subjective en interne des pneus MICHELINᴹᴰ Road Classic et MICHELINᴹᴰ Pilotᴹᴰ Activ à la vitesse maximale du véhicule réalisée le 22/06/2020 sur le circuit de Ladoux (France) avec une dimension avant 100/90 B19 et une dimension arrière 130/80 B17 sur une Triumphᴹᴰ Bonneville T100. Les résultats sur route peuvent varier.